الاشتراك فى تحديثات الموقع!

لن نرسل لك بريد مزعج وهذا وعد منا بذلك.

الأحد، 18 يناير 2015

بسمله وعصير الموز

بسمله وعصير الموز

"بسمله"بعد ماشربت عصير الموز اللى مامه عملوتهولها,وشربت شويه من بتوعى راحت بقى على السرير وفضلت تلعب مع مامتها,وبعد شويه أنا رحت على الأوضه بتاعتهم,ورحت علشان أنام جنب "بسمله"لكن فضلت تقوم فيه,وتضربنى,علشان بقى تنام على المخده وتلعب عليها لوحدها,وبعد كده خدت البطانيه عليها,وفضلت تشد فى راسي,وتضحك معايا,وبعد كده النور قطع عندنا فإنا نمت ومامتها خدتها فى الأوضه التانيه علشان تنام,وبعد شويه أنا قمت علشان أصلى العصر ولقيتهم نايمين,ودخلت على الأوضه بتاعتى اللى فيها اللاب بتاعى,وكان النور نور ,وفضلت اشتغل عليه بقى فى هدوء من دوشة "بسبوس"لكن بعد شويه صحيت,وفضلت تصرخ وتعيط,أكيد زى  مانتو عارفين علشان عاوزه تشرب أى مشروب بعد ماصحيت,وفعلاً مامتها جابتلها عصير موز تانى علشان تشربه,وفضلت بردو تبكى تانى,فمامتها جابتها عندى وكانت عاوزه تيجى عندى علشان تلعب فى اللاب لكن أنا بقى بصتلها (بغضب) فكانت لسه صاحيه من النوم فخافت لتقرب منى,وراحت لمامتها,وبعد كده رجعت أشتغل على اللاب بتاعى,وشويه ولقيتها جت تانى عندى,ومسكت الموبايل بتاعى,ورمته على الأرض,وقسمته لأجزاء ,وبعدين فضلت تشد اللاب علشان تشوف النونو فى الجهاز,
وبعدين راحت لمامتها اللى كانت بتحضر الأكل,وأنا بقى ماكنتش فاضى للأكل,ففضلت فى الأوضه بتاعتى,لكن مامة "بسمله"قالتلها :روحى لبابا علشان "ياكل أم"لكن "بسمله" ما كانتشي فاضيه لأنها لقيت الأكل قدامها,وشويه وجاتلى تقول"أم..أم" ولما ماقمتش معاها,بدإت "بسمله" إنها تحولى المكرونه (لمكرونه مكرونه)وفضلت تأكلنى بالوحده..
لكن أنا قُمت لأنها تعبت,وبعد كده كل ماكانت تجيب واحده كانت تاكل نصها فى الطريق (ههه),ولما رُحت علشان آكل,لقيت "بسمله"راحت قبلى وكانت ماسكه الشوكه فى إيديها ,وفضلت تحطها فى المكرونه,وكإنها بتعرف تاكل زينا,وكانت بردو بتمسك الليمون اللى كنت باستخدمه للتحديق وتطلعه من الصحن وتحطو فى صحن تانى,وأنا الصراحه غضبت منها,وقلت لمامتها إنها تاخدها من قُدامى علشان أعرف آكل,فقالتلى:هى علطول بتعمل معايا كده..
لكنى اتفاجأت ب"بسمله" وهى ماسكه الشوكه وبتحطها فى لبسها وتقريباً كانت بتحاول تطلع مكرونه دخلت فى لبسها,فقلت لما ماتها تشيلها منها,وفعلاً عملت كده,وبعد كده جت "بسمله" جنبي ,وأصرت إنها تقعد على حجرى,وأنا بقى مش عارف آكل,فأبعدها,وهى بردو تيجي تانى وتقعد فى حجرى,وهى دلوقتى مع مامتها بتلعب معاها(كتر خير مامتها,وكتر خيرى أنا بردو)..
انتظرو المزيد من حكايات طفلتى

Please Give Us Your 1 Minute In Sharing This Post!
SOCIALIZE IT →
FOLLOW US →
SHARE IT →

مواضيع ذات صله:

بسمله طفله نونو child

0 التعليقات:

إرسال تعليق