الاشتراك فى تحديثات الموقع!

لن نرسل لك بريد مزعج وهذا وعد منا بذلك.

الخميس، 22 يناير 2015

بسمله مع جدو

basmala today


تعالو نحكى اليوم من أوله:

بقية قصة أمس:
امبارح بقى أنا ماكملتش باقى اليوم مع "بسمله" علشان كده قررت أكملكم باقى قصة امبارح فى كام سطر..
امبارح "بسمله" صحيت من النوم فى المغرب,وهى بقى زعلانه كعادتها لإنها لسه صاحيه من النوم,لكن شويه وفاقت وبإدت تلعب,وزهقت مامتها من كتر إنها عاوزه الحاجات اللى على الغساله والطرابيزه,وكلمة"دى" يعني عاوزه الحاجه دى كترت اليومين دول,وبالذات للحاجات اللى بنخبيها عنها,لدرجة إنى مش عاوز أخلى حاجه فى البيت منها...
المهم :صليت المغرب,وبعد كده لعبت أنا وهى استغمايه,وبعد كده النور قطع كعادته اليومين دول,بالرغم إننا فى أيام الشتاء,وبعد كده جبنا الأكل علشان ناكل بعد صلاة العشاء,و"بسمله"مسكت المعلقه وفضلت تنتور فى الأكل وتشي العيش من قدامنا ,ومامتها تعبت منها فبقيت تخبي الأكل منها,ومننا علشان "بسمله" ماتخبطشي فى الأكل..
خلص اليوم ,و"بسمله"نامت,وسبحان الله لما شفتها نايمه(كإنى شايف ملاك قدامى,وبردو باتخيل فى يوم من الأيام وأنا نايم تجيلى "بسمله تصحينى وهى بتبوسنى وتقولى (إصحى يابابا علشان ماتتأخرشى على الشغل)...
بسمله بتلعب مع الأسد

بسمله فى الصباح:
النهرده الصبح بقى مامة "بسمله خلتها معايا ,وجابتهالى فى السرير وأنا نايم ,وماكنتش عاوز أصحى لكن "بسمله"صحيتنى غصب عنى وشالت من عنى البطانيه,وهى بتقولى(بابا...بابا),وبعد كده مامتها طلعت,فجابتلى اللعب "بسمله" ,لكن أنا دخلت علشان أصلى ففضلت تصرخ وتعيط,ففضلت أكلمها فى الحمام غصب عنى علشان ماتبكيش,وبعد ماطلعت بطلت بكاء,وبعدين ماصليت فضلنا نلعب بالألعاب,واحنا بنلعب فجأه..

بسمله والكمبيوتر:

بسمله سابتنى واحنا بنلعب وجرت على الكمبيوتر,وفضلت تتكتك فى الكيبورد ,وأنا خليتها تتكتك علشان تزهق وتقوم,وهى كانت بتستفزنى والدليل على كده إنها كانت بتلعب فى الزراير وتبص عليه من تحت لتحت علشان تشوف أنا هاعمل إيه,وأنا كنت ببوسها وأضحكلها,وهى كانت مبسوطه وفرحانه لأنى ولأول مره ما أزعقلهاش بسبب الكمبيوتر..
بسمله جابت لعبها جنب الكمبيوتر

بسمله بدإت تغلس:
بعد كده "بسمله" شاورتلى على الغساله وهى بتقولى (دى..إدى) وبعد كده رفعتها على الغساله علشان أشوف هى عاوزه إيه,لكن قعدت على الغساله ومارضيتشي تنزل,وأنا الصراحه مش بحب إنى أتذنب قدام حاجه كده,فقلت:هنزلك عند "تيتا"ففرحت ولبستها ..

رحلة بسمله لتيتا:

اتصلت مامة "بسمله" وقالتلى ماتنزلهاش علشان الجو برد جداً والموتوسيكل هيتعبها,لكن أنا الصراحه وصلت معايا للآخر مع"بسمله" فقولتلها:لأ..خلاص هننزل بإذن الله,وفعلاً لبستها ولبست بردو وركبنا الموتوسيكل علشان ننزل للبلد ,ولبستها الشال بتاعى واحنا على الموتوسيكل وسُقت الموتوسيكل بالراحه علشان ماتتعبشي"بسمله"..

بسمله وصلت للبلد:
أول ماوصلنا وسمعت والدتى الموتوسيكل ,وسمعت إن بسمله جت (من صوت العيال) نزلت بسرعه ونادمت على  "بسمله" وبسمله جرت على "والدتى" ووالدى بردو فرح "ببسمله" وقرر إنه ياخدها ويطلعو بره يشترولها حاجه من السوبرماركت..
وخلاها تمشي معاه وهو مبسوط,وفرحان,ورجعو من بره بالحاجات وهى بردو ماشيه بجواره...
اليوم أكيد هيبقى حلو مع"بسمله" بإذن الله ,لأنها وسط ناس بتحبها فى البلد..
انتظرو حكايات طفلتى 

Please Give Us Your 1 Minute In Sharing This Post!
SOCIALIZE IT →
FOLLOW US →
SHARE IT →

مواضيع ذات صله:

بسمله طفلتى طفله نونو

0 التعليقات:

إرسال تعليق